3090191309 |
Petits talents científics |
2019-2020 |
Seminari de coordinació. Educació Primària |
|
|
|
22/10/2019 - 25/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Baix Llobregat VIII |
|
Cedres, 38 (Esplugues de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VIII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Està comunicat per metro amb la parada de Can Vidalet, de la línia Blava. Situat amb el límit de la localitat de l'Hospitalet de Llobregat. Per arribar-hi en cotxe cal sortir per l'autopista A2 a la sortida d'Esplugues, just abans d'entrar a la Diagonal de Barcelona. L'edifici disposa d'aparcament propi, al qual podeu accedir-hi en l'horari del servei.
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat formativa està adreçada alprofessorat de cicle mitjà i superior de primària per tal que puguin treballar les ciències a l’aula tot utilitzant l’experimentació i la indagació, fent servir el mètode científic i desenvolupant petits projectes de recerca adaptats a les possibilitats dels infants d’aquestes etapes educatives.
Petits Talents Científics consta de dues parts: una part formativa del professorat en la modalitat de “Seminari de formació” i una trobada d’Experiències
Aquesta activitat formativa del professorat està impulsada per l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat.
|
| |
Objectius |
-fomentar l’experimentació i la indagació en l’aprenentatge de les ciències per part del alumnat de primària
-proporcionar recursos i metodologies als docents per a implementar metodologies més creatives i participatives en l’aprenentatge de les ciències
|
| |
Continguts |
El tema central del Seminari de formació serà un àmbit de la recerca escolar . L’objectiu és conèixer com funcionen diversos sitemes bàsics que formen el àmbit d'experimentació triat i veure quines activitats es poden dur a terme a l’aula que ajudin als alumnes a asimilar aquests conceptes d’una manera engrescadora i activa. Amb aquesta finalitat, es construiran models per a representar-ne els aspectes triat i es treballarà com aconseguir que els infants assoleixin un aprenentatge significatiu mitjançant l’experimentació i la indagació.
|
| |
Avaluació |
El grau d’assoliment dels diferents objectius previstos, així com les propostes de millora corresponents, es realitzarà a través de l’avaluació dels següents aspectes:
- La participació, afectació i certificació del professorat del centre educatiu
- La satisfacció del professorat assistent
- La satisfacció de l’equip directiu
- Els aprenentatges, coneixements, habilitats i actituds adquirits
- La transferència, amb evidències justificades de l’aplicabilitat tant a nivell individual del professorat com de cicle, departament i centre educatiu.
Per tal d’analitzar els aspectes avaluatius anteriors s’utilitzaran els següents instruments:
Informe d’indicadors per a l’avaluació de l’activitat formativa, que conté:
- Indicadors de participació i eficiència
- Qüestionari de satisfacció del professorat
- Informe d’aprofitament i evidències, transferència
- Valoracions de l’equip directiu
- Material corresponent al treball addicional del professorat
- Valoració de la persona formadora
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d’obtenir la certificació corresponent, el professorat ha de reunir els següents requisits:
- Assistir a les sessions presencials
- Realitzar les tasques individuals i de grup en relació a l’aprofitament i la transferència
- Aportació dels treballs addicionals que es determinin
- Respondre el qüestionari de satisfacció del professorat
|
| |
E-mail |
crp-esplugues@xtec.cat
|
| |
|
|